Három gyerek, avagy kicsi a rakás

Három gyerek, avagy kicsi a rakás

Spagetti húsgombóccal

2014. december 14. - HaromGyerek

Ma szombati munkanap lévén a férjem dolgozott, én pedig egyedül voltam a három gyerekkel. Hétköznapokon a két nagyobb az oviban eszik, ami azért jó, mert főzhetek a magam kedvére, nem muszáj olyat, amit ők is szeretnek. Ma viszont az egyik kedvencüket készítettem: spagettit húsgombóccal. Ezt ebédre-vacsorára, a 4 évesem akár reggelire is megeszi :)

Az eredeti recept egy régi Nők Lapjából van. Kicsit időigényes, ezért, ha jót akarok magamnak, egy kiló darált húsból csinálom a gombócokat, és a felét lefagyasztom, hogy a következő ilyennél lerövidítsem a melós részt.

Hozzávalók: 1 vöröshagyma, pár gerezd fokhagyma, egy doboz (500 ml) paradicsompüré, fél kiló darált hús, egy zacskó spagettitészta, só, bors, oregánó, petrezselyem.

Először elkészítem a kis húsgombócokat. Ehhez a darált húst egy tálban összekeverem kb. 1-1 teáskanálnyi sóval, borssal, petrezselyemmel. Semmi más nem kell bele. Az eredeti recept szerint ebből gyűszűnyi golyókat kell formázni - én inkább diónyikat csináltam ma, és így is 50 db lett a fél kiló húsból... Olyankor szeretem csinálni, amikor van nálam valaki (felnőtt), és tudok közben beszélgetni, mert elég egyhangú a gömbölygetés. Egy melamin tálcára szoktam rakosgatni őket, vagy a darált hús kiürült dobozába, ez utóbbinál egymás tetejére is mennek a golyók.

Aztán jön a szósz: az aprítógépbe beteszem a hagymákat, pépesítem, és egy kis olajon megfuttatom. Mehet hozzá a paradicsompüré és 2-3 deci víz. Ezt forrás után visszaveszem 1-es fokozatra (hogy csak gyöngyözzön), és így kell főnie 1 órán át. Itt lehet szusszanni egyet, amíg fő magában.

Most előveszem a serpenyőmet, és kicsi olajat hevítek benne. 15-ösével beleteszem a golyókat, és rázogatom, amíg mindenhol fehérek-pirultak nem lesznek. Egy lyukas szedőlapáttal átemelem őket a szószba, és főzöm még 20 percig. Kifőzöm a spagettitésztát is sós vízben.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://haromgyerek.blog.hu/api/trackback/id/tr666981021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása